"AA dödade Romario"

Enligt bloggens initierade källa var det AA som höll i kniven när Romario blev dödligt huggen i ryggen. Dessa uppgifter ska en person som själv var på brottsplatsen (XX) ha lämnat till Romarios far.

AA
är alltså mellanbrodern, storebror till tidigare åtalade YA och lillebror till NA. NA befann sig på platsen och var en av minst två personer i bilen som dumpade Romarios kropp utanför sjukhuset. En annan som satt i NA:s bil var en person som vi här kan kalla för XX. Han är nära vän till både NA och Romario.

När Romarios sällskap var på väg till Husby för att träffa det andra sällskapet fick Romario ett sms kl 02.52 från XX (som då alltså satt i NA:s bil), där han skriver: "Ta inte med YG". Denne YG tillhörde Romarios sällskap och de satt i samma bil, det var i detta läge försent att förhindra YG från att följa med.

Anledningen till att XX rådde Romario att inte ta med honom var att YG haft dispyter med några av de personerna som var på väg för att ses, därför kunde situationen lätt bli våldsam.

Romarios bil hann som bekant aldrig ta sig till Husby. Man fick bensinstopp på E4-avfarten till Kista där det dödliga mötet utspelade sig när den andra grupperingen fick nys om att det var där de befann sig. De körde ut från Husby i två bilar, ut på E4:an södergående fram till trafikplats Järva Krog där man med all sannolikhet vände och körde tillbaks norrgående fram till Kistaavfarten. Man parkerade båda bilarna bakom Romarios röda Saab som stod vid vägrenen och innan någon hann uppfatta något attackerades Romario och hans två vänner med slagträn och kniv.

Varken YG eller den andra personen som blev attackerad tillsammans med Romario har velat/kunnat peka ut någon mördare. Många tror att de är rädda för repressalier om de kommer med avgörande uppgifter som gör att någon döms till ett längre fängelsestraff.

XX, som alltså var vän med personer från båda grupperingarna, har dock i efterhand talat om för Romarios far vad som egentligen utspelade sig på brottsplatsen. Anledningen är enligt XX att han anser att fadern har rätt att veta vem det var som mördade hans son, men att han inte har någon som helst tillit till det svenska rättsystemet och därför inte kommer att yppa något av värde i en rättegång.

XX skall ha berättat för fadern att det var AA som mördade Romario. Tingsrätten viftade bort uppgifterna som andrahandsuppgifter som inte har något värde i rätten om det inte direkt kommer från huvudpersonen. Det skall nämnas att XX aldrig kallades till tingsrätten och att åklagare Ewa Tvengström inte har några planer på att kalla honom till hovrätten heller.


Kommentarer
Postat av: AN!

Borde inte XX och YG ställa upp för sin/vår döda vän!

För mig är de värre än alla som var på plats den där fördömda natten på E4an. Jag kan nästan gå så långt som att säga att de är värre än han som höll i kniven! Jag antar att det är nu man ser vad för slags människor de verkligen är, att ingen i deras omkrets ska ta de för givet som sina vänner. Det här är några ynkryggar som har visat sina sanna färger! När jag ser de ute på gatan har jag ingen som helst respekt för de längre, (inte för att jag någonsin hade för YG till att börja med) och ibland tänker jag, som de flesta säkert har tänkt, varför var de inte någon av de istället...

2009-04-16 @ 22:20:51
Postat av: NS

Hur kan du skriva sådär? INGEN borde dött, ingen borde skadats, inget borde ha skett alls. Tänk på vad du sitter o önskar folk. Om du nu är vän med Romario så tror jag knappast att han skulle blivit ett dugg stolt över att du skriver sådär. Du blir knappast bättre än någon annan. Skäms på dig också.

2009-04-17 @ 01:39:16
Postat av: Anonym

YG först och främst fick tre hugg i ryggen han hann inte ens kliva ur med andra foten ur bilen. när taxixhauffören hittade honom stod han emot förarsidans dörr som fortfarande var öppen vilket påbevisar detta. Dessa människor var fegisar och attackerade de bakiråfrån och gav ingen utav de skadade eller den döda en chans, YG visste inte ens att någon var på väg. Hade du läst papprerna från rättegången eller varit på rättegången hade du vetat det hära. Det är klart att alla vet vilka det är men att peka ut någon specifikt som AA utan att veta till hundra procent att det var han när det var så många där skulle väl inte ens du göra. Var försiktig med vad du säger YG har också en familj du kan inte spotta ur dig vad som helst om vilka du vill skulle leva eller inte leva du är inte Gud!

2009-04-17 @ 11:26:49
Postat av: AN

jag har aldrig påstått att jag är Gud eller något annat i detta sammanhang! bara någon som har känt Romario sedan barnsben! och känner även de andra inblandade, för dig att säga att Romario skulle skämmas över mitt utalande, du borde bita din tunga inna du pratar om vad Romario skulle/inte skulle gjort. Jag vädrar min åsikt, OCH om jag får säga, så håller MÅNGA ANDRA med mig i detta fall!

Du behöver inte läsa utdraget från domstolen för mig jag vet ungefär vad som hände den natten, precis som resten av förorten vet!

Och jag tycker fortfarande det är skamligt att YG och XX inte gått till polisen med deras historier, det är (NÄSTAN?) förstårligt att bröderna inte kommer vittna mot varandra! och att de andra som var på plats inte vittnar men att YG och XX och den 3dje personen som var på plats, som ska ha varit Romarios vänner inte vittnar är oförstårligt!!



De lever JA men Ahmed gör inte det! Och att XX går till pappan och berättar vem det var som dödade hans son, hur måste pappan känna sig nu...veta att den här personen går fri och är inte äns ÅTALAD för hans sons död...



och en sista sak bara...ni må ha varit på plats på rättegången, men allt som sas där stämmer inte ALLS överrens med det som verkligen hände!

tro inte att du har facit i handen bara för du varit på rättegången!



jag vet att jag har rört upp många känslor i mina inlägg, men det är såhär jag känner och många andra är med mig i detta fall!

det är svårt att styra sin ilska när man förlorat någon närstående!!



2009-04-17 @ 14:26:03
Postat av: Anonym

Så här långt går man inte det är stötande och sårande man önskar inte nåt sånt om nån vad som är värre än vad som hände den fördömda natten är inlägg som dessa!



Absolut är det svårt att styra sina känslor i ett sånt här fall men det är inte fel att tänka till lite innan man skriver nåt till allmänheten på detta skamliga sätt.



Precis som alla andra har du också bara hört rykten om vad de skadade sett och inte sett den natten(pratar ej om XX).

Jag var även på rättegången och om du inte tror på YGs vittnesmål kan du läsa taxichauförens som hittade YG!!!



Gör inte denna blogg till nåt fult! ALLA VILL HA SVAR OCH ETT SLUT, ALLA!!

2009-04-17 @ 17:25:35
Postat av: Anonym

Det är väldigt många som är sårade, ledsna, arga över Romarios bortgång. Det är du som bör vakta din tunga jävligt jävligt noga när du säger något sådant att någon annan borde gått bort. Precis som ns säger så tror inte jag heller att Romario hade velat att du säger så, en sån God människa som han var. Vad vet du om hur nära Romario stod mig, jag är uppväxt med honom! Vi alla är lika upprörda än idag lika mycket som vi var den dagen vi fick höra den tragiska nyheten men vi slänger inte ur oss vad som helst! Om det är någonting som vi ska ha lärt oss efter Romarios bortgång så är det att vi ska hålla varandra nära, vara ödmjuka och inte vara så spydiga mot våra medmänniskor. Du verkar inte veta någonting eftersom du fortsätter repetera att du tycker att YG och den andre skadade borde tala när de inte sett nånting!!!!!!! Det vi blir upprörda över är att du slänger ur dig en massa saker som absolut inte borde sägas, skriv istället vad du tycker som en civiliserad människa. Det var riktigt mycket som sas på rättegången som inte stämde överrens med den kvällen, de åtalade har inte talat om en enda sann historia det vet väl vem som helst.

2009-04-17 @ 19:26:27
Postat av: 98

Det är sant "AN", du uttryckte dig ganska klumpigt. Du menade säkert inte det du skrev men det var inte så smart uttryckt.

2009-04-17 @ 19:44:27
Postat av: A

sluta tjafsa om detta.. ni alla vill samma sak, ni vill få fast de skyldiga.. OCH AW HUR STÅR DU UT MED DEJ SJÄLV ENS, ROMARIO SA TILL DIG EFTER ATT HAN BLEV HUGGEN "JAG KOMMER DÖ, MEN BERÄTTA VEM SOM GJORDE DETTA" DU SÅG ALLT, DU BODDE HOS ROMARIO. MÅ DU BRINNA I HELVETTET, AMIN

2009-05-06 @ 23:15:36
Postat av: Anonym

Vem är AW ? är det rommes kusin?

2009-05-09 @ 16:14:57
Postat av: Anonym

Det här här något jag har sagt sen dag 1 om vem som är vår broders mördare. Det verkar som att sanningen kommer ikapp och jag får rätt

2009-05-10 @ 13:16:48
Postat av: Adm

"AW" kallas Romarios kusin ja, han benämns som XX i bloggen.

2009-05-10 @ 14:46:04
Postat av: s.

Okej. Men adm ingen annan förutom ''aw'' vet väl vad romario sa och inte sa eller..

2009-05-10 @ 18:38:29
Postat av: Skam

Fan va mycket sjuka människor de finns i den här världen. Läste prec. alla inlägg här ovanför, och jag tycker att många av er är störda !

2009-05-20 @ 00:07:20
Postat av: Jasmine

asso har ni problem elr vafan killen e ledsen över hans bästis död (romario) va fan respektera!!



Tror ni han mår bättre av det ni skriver elr!!!



2009-06-01 @ 18:23:00
Postat av: Moris

Må han vila i frid!

2009-06-16 @ 15:20:16
Postat av: Anadolu MC

Gud är stor, han tar dem bästa först, tillsammans me gud vi är ett, datum och tid de står på våra pannor, våra synder skriven i våra händer. Tekbir Allahuekber..!!

2012-01-17 @ 04:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0