NA kräver 44 000:- i skadestånd

26-årige NA, storebror till YA och AA, har skrivit till justitiekanslern och krävt skadestånd för den tid han suttit frihetsberövad som misstänkt för delaktighet i Romariomordet. NA satt häktad i 44 dagar och kräver alltså tusen kronor för varje dag. Han greps två dagar efter mordet, den 20 oktober 2008, och häktades. Han släpptes dock den 3 december. Ärendet mot honom lades ner den 28 januari 2009.

- Han upplevde tiden i häkte som påfrestande - i synnerhet då han var misstänkt för att ha delaktighet i ett mycket allvarligt brott. Dessutom var han belagt med restriktioner och hade under utredningens gång ingen kontakt med omvärlden, skriver NA:s advokat.

NA har ett tungt kriminellt brottsregister och anses av många vara mer inblandad i Romariofallet än vad det framkommit. Det var NA som tillsammans med en vän körde Romario till Karolinska sjukhuset där den döda kroppen dumpades.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bröderna har ingen skam i kroppen alls, det är sjukt de behöver hjälp.

2009-04-29 @ 13:41:41
Postat av: ItsExclusive

Jag vet inte om allt du skriver stämmer eller inte..

jag är bara glad att någon uttrycker sig väldigt tydligt... och inte står direkt med armana korsade som de flesta!

Jag har fått ut mer av att läsa din blogg än av allt polisen sagt. och jag vet att MYCKET av det du skriver STÄMMER!!!!!!

Vet inte vem du är, men fortsätt skriva! de som inte vill läsa BEHÖVER INTE!!!!! jag tänker fortsätta läsa!

2009-05-02 @ 22:55:14
Postat av: Anonym

En av bröderna YA då, åker runt i Husby, med Mopped och TUTTAR runt. Alla som var på romarios minnestund har sett honom, alla de som svärde att de inte skulle komma undan så lätt. jag är absolut inte för våld och hämnd, MEN MÅNGAAA snackade om vad som skulle hända om de gick fria.. NU åker BARNET YA runt här med huvudet högt som om inget har hänt, medans det fortfarande finns en familj som inte fått svar!!

PINSAMT! Sparka ner honom från moppen... skit!

2009-05-02 @ 22:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0